Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2010

ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ


Τι είναι η Δυσλεξία

Η Δυσλεξία είναι μια μαθησιακή δυσκολία, πράγμα που σημαίνει ότι εξαιτίας της καθυστερεί ή εμποδίζεται η εκμάθηση γραφής και ανάγνωσης από παιδιά που έχουν όλες τις ικανότητες και δυνατότητες για τις εργασίες αυτές. Είναι δηλαδή παιδιά με κανονική ή και ανώτερη νοημοσύνη, χωρίς προβλήματα στην όραση ή ακοή, τα οποία ζούν σε όχι αρνητικά οικογενειακά - κοινωνικά περιβάλλοντα και φοιτούν σε οργανωμένα σχολεία.
Τα παιδιά αυτά ξεκινούν το σχολείο με "προδιαγραφές" καλών ή αρίστων επιδόσεων και ωστόσο δέχονται την ψυχρολουσία της σχολικής αποτυχίας.
Η αποτυχία τους οφείλεται στην πραγματική δυσκολία τους να καταλάβουν και να μάθουν τα σύμβολα (γράμματα) και το σύστημα ανάγνωσης - γραφής. Ποιά όμως είναι τα "σημάδια" της δυσλεξίας, αυτά που εξακολουθούν να πανικοβάλλουν γονείς και εκπαιδευτικούς, ακόμα και όταν "έχουν κάτι ακούσει" για το θέμα αυτό;

 

Συνοπτικά: 
  • αντιστροφές γραμμάτων - αριθμών (ε αντί για 3) 
  • αντιμεταθέσεις ή παραλείψεις ή προσθήκες γραμμάτων (ή συλλαβών) στην ίδια λέξη (πότι ή πι ή τοτόπι αντί για τόπι)
  • καθρεφτική ανάγνωση ή γραφή (εμ αντί με) 
  • αντικαταστάσεις λέξεων με άλλες παρεμφερούς σημασίας (διαβάζουν ή γράφουν κοντός αντί για χαμηλός)
  • γενικά: κάνουν "περίεργα" και αδικαιολόγητα λάθη, έχουν δυσανάγνωστα γραπτά.
  • γενικά: δυσκολεύονται να μάθουν πίνακες, σειρές ονομάτων (π.χ. ημέρες της εβδομάδας, μήνες του χρόνου).
  • γενικά: δυσκολεύονται να αντιγράψουν από τον πίνακα ή από σημειώσεις.
  • γενικά: έχουν προβλήματα προσανατολισμού στο χώρο και στο χρόνο.



Όμως: 
  • έχουν γρήγορη αντίληψη,  
  • συχνά ξαφνιάζουν με την οξυδέρκεια των παρατηρήσεων τους,
  • έχουν ικανότητες συνδυαστικές
  • κρίνουν και οδηγούνται σε λογικά συμπεράσματα μετά από επεξεργασία δεδομένων
  • έχουν έφεση στην μηχανολογία, στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές 
  • έχουν γόνιμη φαντασία, χιούμορ και επινοητικότητα. 
    Συνεπώς είναι σε θέση για σπουδές κάθε επιπέδου αρκεί: να κατανοούνται οι συγκεκριμένες τους δυσκολίες και να μην τους καταλογίζονται ως "θανάσιμα" σφάλματα τα ορθογραφικά, οι παρεφθορές λέξεων - ονομάτων, η αδυναμία να θυμηθούν χρονολογίες (ενώ κατανοούν πλήρως τα ιστορικά γεγονότα) και γενικά να αξιολογούνται με γνώμονα την ιδιαιτερότητα τους και την αποδοχή των αντιφάσεων στις επιδόσεις τους.
    ΠΗΓΗ:Ελληνική Εταιρεία Δυσλεξίας


Κέντρα Πιστοποίησης

Σύμφωνα με τον νόμο αρμόδια υπηρεσία για να γνωματεύσει αν ένα παιδί (μέχρι 18 χρονών) έχει ή όχι δυσλεξία είναι τα Κέντρα Διάγνωσης Αξιολογησης και Υποστήριξης (ΚΔΑΥ). Επειδή όμως τα ΚΔΑΥ είναι συνήθως πολύ γεμάτα κάθε χρόνο γίνονται δεκτές (κατ' εξαίρεσην) γνωματεύσεις από αναγνωρισμένα Ιατροπαιδαγωγικα κέντρα.

ΚΔΑΥ Δ' ΑΘΗΝΑΣ Καλαμακίου 46 & Ταξιαρχών 175 55 Άλιμος Τηλ.: 210-9889582


Πίνακας με τις Ιατροπαιδαγωγικές Υπηρεσίες Πιστοποίησης των Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (Γ6/81560/10-08-2006)



2 σχόλια:

Eιρήνη Πανούσου είπε...

Η δίκη είχε ξεκινήσει. Ένας πολύ ανθυγιεινός τύπος δικαζόταν και ο
δικαστής απευθυνόμενος σ αυτόν λέει:
-Κατηγορείσαι ότι σκότωσες μια δασκάλα με ένα αλυσοπρίονο...
-Παλιοψεύτη ! Ακούγεται μια φωνή από το βάθος της αίθουσας του δικαστηρίου.
-Ησυχία στο ακροατήριο, φωνάζει ο δικαστής, και κοιτάζει πάλι τον
κατηγορούμενο λέγοντας του:
-Κατηγορείσαι επίσης, ότι σκότωσες το παιδί που μοιράζει τις εφημερίδες με
ένα φτυάρι...
-Παλιομίζερε ! Ακούγεται η ίδια φωνή από το βάθος της αίθουσας του
δικαστηρίου.
-Είπα ησυχία ! Φωνάζει ο δικαστής, κοιτάζει πάλι τον κατηγορούμενο και του
λέει:
-Κατηγορείσαι επίσης, ότι σκότωσες και ένα ταχυδρόμο με ένα ηλεκτρικό
τρυπάνι...
-Εγωιστικό γαϊδούρι ! Ξεφωνίζει ο ίδιος τύπος.
-Τι ξεσπάσματα είναι αυτά κύριε μου; Ρωτά ο δικαστής.
-Κύριε Δικαστά, είμαι γείτονας του κατηγορούμενου 10 χρόνια τώρα, και
ξέρετε...
...ποτέ δε μου δάνεισε ένα εργαλείο όταν το χρειαζόμουν

Ανώνυμος είπε...

Bravo gia to ar8ro sas! Wstoso 8a prepei na diagrapsete mallon to sxolio pou kapoios o opoios den exei idea me to 8ema sxoliazei lan8asmena....

Δημοσίευση σχολίου